Здравје

6 причини зошто менструацијата доцни а не е бременост

Времето на менструалниот циклус доаѓа и поминува без никакви симптоми, а менструацијата од никаде? Користевте заштита и исклучивте каква било можност за бременост, но сè уште немате идеја што се случува?

Пред да започнете со паника, да ве потсетиме на неколку работи – менструацијата може да биде тврдоглава и има милион причини зошто понекогаш ќе биде доцна и повеќе од вообичаено.

За да го одржите вашето тело на вистинскиот пат во најкус можен рок, важно е да ја откриете причината за пропуштениот менструален циклус.

 

Ги издвоивме шесте најчести причини за прескокнување или пропуштање на циклус.

1. Зголемен стрес

Стресот во голема мера влијае на регулираноста на менструацијата. Новото работно место, стресот на училиште или големи промени во животот понекогаш се многу исцрпувачки. Покрај тоа, ако сме сексуално активни во овој период, отсуството на менструација може дополнително да го зголеми нивото на стрес.

Хормони, како кортизолот, се произведуваат во прекумерни количини, поради што потребните хормони не се произведуваат во доволни количини. Ова може да биде причина зошто не се јавува овулација и последователно производство на естроген и прогестерон.

Едноставно кажано – без правилни хормони, менструацијата нема да се појави. Во моментот кога нивото на стрес ќе се намали, менструацијата ќе се врати за релативно кратко време без оглед колку долго отсуствува.

2. Нагло слабеење

Прекумерното губење на тежината може да предизвика отсуство на менструација. Колку е премногу? Губењето килограм што претставува повеќе од 10% од вашата идеална телесна тежина може да предизвика аменореа. Значи, ако вашата идеална телесна тежина е 58 кг, губењето 5 кг може да предизвика промашување на менструалниот циклус. Кога жената има недостаток на хранливи материи во организмот, има мал внес на маснотии, што може да доведе до намалување на телесните масти, тоа дополнително доведува до аменореа. Што се однесува до враќањето на менструалниот циклус, тоа зависи од индивидуата. Најдобар начин за да се утврди проблемот е да се оди на лекар. Се истакнува дека жените се со поголема веројатност да ја изгубат менструацијата кога нагло ќе ослабат отколку кога ќе ослабат за подолг временски период.

3. Вишок тежина

На ист начин како што прекумерното губење на тежината предизвикува аменореа, наглото зголемување на тежина негативно влијае на менструалниот циклус. Ненадејното зголемување на телесната тежина може да биде предизвикано од вишок естроген кој се чува во масното ткиво, а потоа делумно се пренесува на телото. Дополнителни проблеми што можат да предизвика вишок тежина се: акни, висока крвен притисок и дијабетес “.

4. Синдром на полицистични јајници

Полицистични јајници се ендокрини нарушувања кои обично се јавуваат во текот на првиот менструален циклус. Ова нарушување е предизвикано од мали цисти на јајниците и се јавува поради пад на рамнотежата на женските полови хормони. Жените кои живеат со овој проблем обично имаат неправилни менструални циклуси, акни и прекумерна тежина. Во повеќето случаи, жените доживуваат олигоменореја, кога имаат помала веројатност да имаат менструација – обично 4-6 пати годишно. Постојат три карактеристични знаци. Првиот знак е познат како хиперандрогенизам, кој се манифестира со појава на акни и прекумерен раст на косата. Вториот знак е отсуството на менструација и третиот се полицистични јајници, што може да се открие само со ултразвук.

5. Прекумерна активност

Прекумерната активност обично има сличен ефект врз менструалниот циклус, како слабеењето. Ова е затоа што агресивните вежби честопати се едни од причините за губење на тежината, честопати повеќе од 10 проценти од идеалната телесна тежина. Ова се однесува на ефектите од зголемено вежбање и прекумерно слабеење како „женско атлетско тројство“, кое се состои од нарушувања во исхраната, аменореа и остеопороза.

Постојат одредени видови на вежби кои го зголемуваат ризикот да пропуштите менструација. Жените кои се занимаваат со трчање, балет, гимнастика и уметничко лизгање имаат тенденција да доживеат атлетска аменореа. Ако спортувате, трчате маратони или едноставно вежбате активно, постојат работи што можете да ги направите за да ја регулирате менструацијата. Се предлага внес на калциум и витамин Д. Таа исто така советуваме жените кои спортуваат да одат на рутински прегледи, како и често да ја скенираат густината на коските.

6. Хронична болест

Жените со одредени хронични заболувања имаат поголема веројатност да доживеат неправилна менструација или отсуство, поради слабост или болест. Се истакнува дека болести како што се Крон, дијабетес, улцеративен колитис, лупус и цистична фиброза влијаат врз менструалниот циклус на жената.

Можеби ќе ве интересира

Каква корист имаме од летното овошје

Biba

Сушењето алишта во затворен простор не е воопшто безопасно

Biba

Прашања и одговори во врска со зајакнување на имунитетот во текот на зимата

Biba

Овој сајт користи колачиња за подобрување на корисничкиот интерфејс. Прифати Прочитај

Почитувани! Не е дозволено копирање на текстови од Прекрасен свет.